Primátorkou Jihlavy je Karolína Koubová
Zavřít foto...
Zpět nahoru na obsah...Primátorkou Jihlavy je Karolína Koubová
Necelý měsíc po komunálních volbách má Jihlava nové vedení. Primátorkou je Karolína Koubová, která ve volbách kandidovala za uskupení Fórum Jihlava. Po revoluci, kdy město vedla starostka Daniela Brodská, je Karolína Koubová druhou ženou v čele města. A je první jihlavskou primátorkou – označení pro nejvyšší post se užívá od roku 2000, kdy se Jihlava stala statutárním městem.
Vedení města nově stojí na platformě, která je odlišná od mnoha předchozích let. Štíhlejší je rada města, ve které místo předchozích jedenácti členů zasedá pouze devět osob. Méně je také zástupců primátorky, místo obvyklých čtyř si primátorka vystačí se třemi náměstky. Novinkou je ovšem pozice uvolněného radního, dokonce i jednoho uvolněného zastupitele a jednoho pověřeného zastupitele.
Náměstky primátorky jsou Petr Laštovička z ODS, který má v gesci rozvoj města, dopravu a správu realit, náměstkem pro životní prostředí a územní plánování je Vít Zeman za Žijeme Jihlavou!, stejně jako v předchozích letech je pod dohledem náměstka Jaromíra Kaliny z KDU-ČSL majetek města a informační technologie.
Uvolněným radním pro oblast školství, kultury a tělovýchovy a pro oblast sociálních věcí je Daniel Škarka (Forum Jihlava).
Členy rady dále jsou Libor Kuchyňa (Forum Jihlava), David Beke (ODS), Jaroslav Vymazal (ODS) a Silvie Čermáková (Žijeme Jihlavou!).
Novinkou je post uvolněného zastupitele, kterým je Martin Laštovička (KDU-ČSL), jehož posláním je péče o městskou památkovou rezervaci. Zcela nově se objevuje také pojem pověřený zastupitel. Tím je Petr Ryška (ODS), který dostal na starost oblast sportu a sportovní infrastruktury.
Novou radu a členy nejužšího vedení města zvolilo nově obsazené jihlavské zastupitelstvo v pátek 2. listopadu 2018 na ustavující schůzi výjimečně v gotické síni jihlavské historické radnice. „Běžné“ schůze probíhají v zasedací místnosti zastupitelstva v přízemí radnice.
V nové jihlavské městské radě mají po třech zástupcích Fórum Jihlava a ODS, dva členové rady jsou z uskupení Žijeme Jihlavou!, jeden člen rady je za KDU – ČSL.
V zastupitelstvu, které má 37 členů, má toto koaliční seskupení relativně křehkou většinu 20 hlasů. V opozici zůstalo hnutí ANO, komunisté, sociální demokraté, SPD a Společně pro Jihlavu.
Martin KUKLA
Kampaň Kolpingova díla vyzývá: „Nebuďte sami na…“
Zavřít foto...
Zpět nahoru na obsah...Kampaň Kolpingova díla vyzývá: „Nebuďte sami na…“
V listopadu začíná kampaň „Nebuďte sami“, která má za cíl propagovat služby, které ve Žďáře nad Sázavou nabízí Kolpingovo dílo ČR.
Ve Žďáře nad Sázavou již několik let fungují služby, které obyvatelům města nabízí zařízení Kolpingova díla ČR. Za tu dobu si již služby našly svoji klientelu, ale stále mnoho lidí o této nabídce neví. Mgr. Josef Soukal, odborný ředitel Kolpingova díla ČR ke kampani uvedl: „Chceme veřejnosti představit naši činnost a služby prostřednictvím konkrétních příběhů našich klientů, kterým tyto služby pomohly v jejich nesnázích. Naším cílem je být nablízku lidem, kteří naše služby potřebují, aby na své potíže nebyli sami.“
Nabídka poskytovaných služeb je velmi pestrá a kampaň si klade za cíl přiblížit veřejnosti tři z nich. První je Rodinné centrum Srdíčko, které sídlí v nejvyšším patře žďárské polikliniky a nabízí řadu volnočasových, vzdělávacích, pohybových a poradenských aktivit pro rodiče ve všech fázích rodičovství. Součástí Rodinného centra je i Family Point a Senior Point, což rozšiřuje činnost o specifické aktivity pro rodiče, děti i seniory.
Druhou službou je Adiktologická ambulance Kolping. Ta pomáhá všem, kteří se jakýmkoliv způsobem potýkají s nějakou závislostí, nebo mají někoho blízkého, koho závislost trápí. A třetím zařízením je Centrum primární prevence Spektrum. Jeho lektorky navštěvují ročně bezmála 200 tříd. Cílem programů je předcházet vzniku rizikového chování primárně ve věkové skupině 6 – 18 let. Obě služby sídlí na Žižkově ulici ve Žďáře n. S.
V kampani její tvůrci vsadili na konkrétní příběhy jednotlivců, kteří našli v zařízeních Kolpingova díla ČR pomoc a podporu při řešení svých problémů. „Rozhodli jsme se kampaň postavit na osobních zkušenostech lidí, kterým služby pomáhají. Doufáme, že se nám to prostřednictvím zvoleného vizuálního stylu kampaně, inzerce v novinách, natočených spotů, nebo webu kampaně do velké míry daří. Věříme, že se tak lidé ve Žďáře a okolí dozvědí o službách, o kterých dosud neslyšeli, a které by jim, nebo jejich blízkým mohly pomoci,“ dodal Josef Soukal.
Udržet rozsah a kvalitu takovýchto služeb je však velmi náročné a o nutnosti získání dalších zdrojů financování mluví také odborný ředitel Josef Soukal: „Abychom mohli i nadále poskytovat kvalitní služby, usilujeme o spolupráci s podnikateli, mecenáši, i drobnými podporovateli. Pro zajištění provozu potřebujeme kolegy, dobrovolníky, nezbytné materiální věci i finanční prostředky. Budeme proto vděčni za nabídky jakékoliv spolupráce. Vážíme si veškeré podpory, které se tak naší činnosti a potřebným dostane.“
Bližší informace na: https://nebudtesami.cz/
Michael KUBÍK
Hradební ulice v Jihlavě má nové trakční vedení
Zavřít foto...
Zpět nahoru na obsah...Hradební ulice v Jihlavě má nové trakční vedení
Uzavření Brněnského mostu a odklonění dopravy do jiných částí města bylo příležitostí pro snadnou úpravu Hradební ulice. Město mělo letos rozšířit odbočovací pruh u obchodního domu City Park na křižovatce se Znojemskou ulicí a vytvořit zde BUS pruh pro rychlejší průjezd MHD. Nikdo se však nepřihlásil do výběrového řízení.
„Město hledalo firmu, která umí přesunout trakční trolejové vedení a rozšířit silnici. Přihlásila se pouze jedna společnost s příliš vysokou nabídkou, proto jsme se rozhodli přesunutí trakčních sloupů převést na Dopravní podnik a zbytek soutěžit jako stavební zakázku,“ uvedl náměstek pro oblast dopravy a služeb Vratislav Výborný.
Pracovníci dopravního podniku v současné době přesunují trakční stožáry a do konce roku na ně budou přivěšovat trolejové vedení. „Výrazným způsobem to tak urychlí realizaci rozšíření ulice Hradební v příštím roce, protože přesun stožárů byl časově a technologicky nejvíc náročný,“ doplnil Karel Trojan z městského odboru dopravy.
„S uzavřeným Brněnským mostem by jistě byla výstavba jednodušší. Rozšíření ulice Hradební si v příštím roce vyžádá drobné omezení provozu, kdy dojde pouze k zúžení stávajících jízdních pruhů po dobu provádění stavebních prací. Doprava na ulici hradební tak bude drobně omezena například snížením rychlosti pouze v řádu několika týdnů,“ doplnil náměstek Výborný.
Aneta HRDLIČKOVÁ