Vytisknout článek...

Toto je text článku v denním vydání Regionalistu (http://regionalist.cz):

Muzeum Vysočiny Jihlava vstupuje do nové sezóny s novým jednotným vizuálním stylem

Jihlavské muzeum, které se dlouhodobě aktivně prezentuje veřejnosti, dosud jednotný vizuální styl nemělo. Pro grafickou prezentaci se dle potřeby užívalo pouze logo. V souvislosti s tvorbou jednotného vizuálního stylu muzeum oslovilo vedení Střední umělecké školy grafické v Jihlavě a vyzvalo jej ke spolupráci. Rozhodli jsme se jít podobnou cestou, jakou se před časem vydala jihlavská nemocnice – neoslovovat profesionální grafická studia, ale využít pohled začínajících tvůrců v oblasti propagace.
Vytvoření jednotného vizuálního stylu bylo zadáno jako téma klauzurní práce pro maturitní ročník již na podzim 2012. Vyhodnocení prací probíhalo na jaře 2013 jak ze strany odborníků, tak i pracovníků muzea. Jako nejlepší práce byl vybrán návrh studenta Romana Petráška. Poté, co vedení školy udělilo souhlas s užitím práce, došlo k dalším jednáním s autorem, která vedla k dílčím úpravám v původním návrhu dle požadavků muzea.
Jednotný vizuální styl byl ve své finální podobě schválen v únoru 2014.
Součástí je nové logo muzea v textové i beztextové variantě, jeho barevnost a s tím související fonty písma. Od začátku dubna se změny projevily na všech nově tvořených propagačních materiálech – na pozvánkách, plakátech, letácích, měsíčních programech a také na webových stránkách muzea. Od května se změny projeví v oficiální komunikaci – změna hlavičkového papíru, příp. úpravy potisku obálek apod. Postupně budou zaměstnanci vybaveni novými vizitkami a jmenovkami, budou obnovovány informační a vývěsní tabule, potisk firemních vozidel a v souvislosti s dokončením přesunů v muzeu a s instalací nových expozic budou jednotlivé budovy vybaveny novým orientačním systémem. Jednotný vizuální styl se objeví i na nově pořizovaných propagačních materiálech.
Věříme, že ucelený systém prezentace jihlavského muzea bude instituci ku prospěchu a že stylizovaná iniciála „m“ v podobě pečeti se v krátké době stane jednoznačně identifikujícím
a snadno rozlišitelným symbolem, se kterým si odborná i laická veřejnost bude spojovat jen pozitivní zkušenosti a příjemné zážitky.

Ludmila MORŽOLOVÁ

(originál článku je na adrese: http://regionalist.cz/denik/2007.php?idclanku=)