Vytisknout článek...

Toto je text článku v denním vydání Regionalistu (http://regionalist.cz):

Dálniční most Vysočina bude od soboty 29. června až do 8. září částečně uzavřen

Most Vysočina na dálnici D1 ve Velkém Meziříčí bude z důvodu rekonstrukce od 29. června do 8. září částečně uzavřren. Řidiči budou jezdit v režimu dva pruhy jedním směrem a jeden pruh druhým.
Nejvyšší most na dálnici stavební firma rozšíří o 75 centimetrů v každém směru a zesílí hlavní nosní konstrukci.
Úpravy se týkají vnitřních konzol, vnější zůstanou beze změn. 'Máme hotové hlavní práce ve středním dělícím pásu, pět kilometrů kanalizace a předmontáž konzol, které rozšíří konstrukci. Hlavní uzavírka bude velmi komplikovat dopravu ve Velkém Meziříčí, i proto jsme investorovi (ŘSD) nabídli, že klíčové práce na pravém mostu uděláme za extrémně rychlých 70 dní', informoval Zdeněk Ludvík, výrobní náměstek divize Metrostavu, která stavbu zajišťuje.
Metrostav začal práce v březnu a na stavbě pracuje až 300 dělníků. Do listopadu by měl mít most novou betonovou konstrukci i širší zemní těleso. V příštím roce bude hotová pravá část, v březnu 2020 začne oprava levé. Nyní dělníci začnou svařovat zavěšené konzole, deset metrů dlouhé dílce. Rozšíří pak nosné konstrukce i betonové opěry.

Most Vysočina na 144. kilometru dálnice D1 překlenuje údolí řeky Oslavy ve Velkém Meziříčí. Ve skutečnosti se jedná o dva souběžné ocelové mosty (pro každý směr dálnice jeden), jejichž 426 metrů dlouhá mostovka se nachází ve výšce 76 metrů. Díky těmto rozměrům se jedná o nejvyšší a druhý nejdelší most na dálnici D1. Nosnou konstrukci tvoří dva ocelové nosníky o celkové váze 6 tisíc tun.
Stavba byla zahájena v dubnu 1972 a most byl zprovozněn 28. listopadu 1978.

- red -

(originál článku je na adrese: http://regionalist.cz/denik/2007.php?idclanku=)