Vytisknout článek...

Toto je text článku v denním vydání Regionalistu (http://regionalist.cz):

Jihlavou jezdí trolejbusy upozorňující na novou kampaň města

Po Jihlavě se můžete od července svézt čtyřmi trolejbusy, polepenými fóliemi, které upozorňují na kampaň města s názvem Jihlava bez obalu.
Kampaň na vozech MHD prezentují čtyři varianty fotografií. Dvě nafotila výtvarnice Eva Bystrianská na skládce v Henčově a na třídičce v Hruškových Dvorech a dvě fotografie město po vyřešení licenčních záležitostí získalo od fotografa Gregga Segala. Snímky budou na trolejbusech celkem dva roky, a to do 30. 6. 2021. Tato propagace město stála bezmála 350 tisíc korun, přičemž výroba jedné fólie přišla na 10 500 korun.

„Hlavním cílem kampaně Jihlava bez odpadu je šířit osvětu mezi širokou veřejnost v oblasti produkce odpadů se zaměřením na nutnost snižování celkového množství produkovaného komunálního odpadu a odpadu vůbec,“ informovala o smyslu kampaně Zuzana Krausová z odboru životního prostředí jihlavského magistrátu.

Tato osvětová akce byla spuštěna v souvislosti s krachem trhu s plasty a s obrovskými problémy s jejich odbytem. „Kampaň by proto měla vést k zamyšlení každého z nás a k převzetí zodpovědnosti za vlastní odpady a s tím spojené znečišťování Země. Každý z nás může něco udělat, může změnit životní styl a tím významně ulevit životnímu prostředí,“ dodala Zuzana Krausová.

Kampaň zároveň upozorňuje na potřebu výrazného snížení spotřeby jednorázových především plastových obalů při nákupech i při tzv. jídle s sebou, snížení produkce jednorázových dětských plen a dalších jednorázových výrobků, propagace nákupů bez obalu a z lokálních zdrojů a podpora udržitelného životního stylu. Více informací lze nalézt na stránkách www.jihlava.cz/bezodpadu

Jaroslav ŠNAJDR

(originál článku je na adrese: http://regionalist.cz/denik/2007.php?idclanku=)