Vytisknout článek...

Toto je text článku v denním vydání Regionalistu (http://regionalist.cz):

Sypače musely najíždět z protisměru, policisté z dálničního oddělení na Vysočině měli velmi náročnou službu

Policisté ze třech policejních hlídek z dálničního oddělení Velký Beranov prožili včera 1. února v noci velmi náročnou službu. Strávili ji v extrémních klimatických podmínkách na dálnici D1, na které se v noci v úseku Vysočiny opakovaně zcela zastavil provoz. Stejně tak vyčerpávající byla noční služba pro policistu na dozorčí stálé službě na dálničním oddělení, který po celou noc veškeré činnosti hlídek koordinoval.
V souvislosti s vývojem povětrnostní situace jsme se včera v noci a dneska nad ránem potýkali s velkými problémy v plynulosti dopravy na dálnici D1. Vzhledem k tomu, že Vysočinu zasáhla v pozdních večerních hodinách sněhová bouře, doprovázená silným nárazovým větrem, výrazně se zhoršila sjízdnost všech komunikací v našem kraji, včetně dálnice D1. Z důvodu špatných klimatických podmínek byla po půl desáté večer upravena na světelných tabulích rychlost na D1 na maximálně 60 km/h.

Zhruba ve stejnou dobu zůstal na 100. kilometru ve směru jízdy na Prahu stát sypač, protože před ním zůstala stát vzpříčená přes oba jízdní pruhy nákladní souprava. K místu se tedy bylo pro zajištění údržby dálnice možné dostat pouze z protisměru, což vyžadovalo asistenci policejních hlídek z dálničního oddělení Velký Beranov. Provoz na D1 se tedy z toho důvodu směrem na Prahu úplně zastavil a všechna vozidla musela zůstat stát na dálničním tělese. Žádné objízdné trasy se vzhledem k aktuálnímu počasí stavět nemohly, protože komunikace nižších tříd, vedoucí souběžně s dálnicí, nebyly sjízdné tak, aby na ně mohly najet z dálnice kamiony.

Policisté proto museli z důvodu nájezdu techniky údržby zastavit provoz na 90. kilometru dálnice D1 ve směru na Brno, druhý policista musel kontrolovat situaci na odpočívadle na 96. kilometru směr Brno, aby z tohoto odpočívadla nenajela žádná vozidla na dálniční těleso, protože sypač, který v tu dobu zůstal stát na 104. kilometru, musel projet na exit 90 v protisměru.

Další dvě jízdní soupravy blokovaly kolem třiadvacáté hodiny provoz na 87. kilometru ve směru jízdy na Prahu. Celou situaci komplikovali v celé vypjaté situaci na dálnici D1 také sami řidiči, protože například na 100. kilometru na Prahu zůstala krátce před třiadvacátou hodinou stát vedle sebe tři vozidla a blokovala tak provoz. I tuto situaci museli policisté řešit, aby mohla vozidla údržby úsek ošetřit. Policistů se podařilo protáhnout místem na 100. kilometru dva sypače, které úsek projely až na 96 kilometr, kde se otočily a vrátily se zpět. Kolem půlnoci policisté mohli ve směru na Prahu začít pouštět osobní vozidla, která zde uvízla v koloně. Směr na Prahu byl v té době průjezdný s opatrností pouze jedním jízdním pruhem. Ve stejnou dobu byl obnovený provoz také na 90. kilometru ve směru jízdy na Brno. Situaci ale zkomplikovala na 98. kilometru ve směru na Prahu nehoda dvou nákladních vozidel a i tento úsek tak zůstal průjezdný pouze jedním jízdním pruhem. Kolem jedné hodiny v noci policisté asistovali odtahové službě, která vyjížděla na místo k zajištění odtahu nepojízdných vozidel. Vyprošťování souprav na 98. kilometru si vyžádalo další zastavení provozu ve směru na Prahu, a to zhruba 20 minut.

Patnáct minut před třetí hodinou ranní se podařilo na dálnici ve směru na Prahu plně obnovit provoz. Tím ale práce pro dálniční policisty neskončila, protože museli některé řidiče, kteří zůstali stát na dálnici vzbudit a vyzvat je, aby pokračovali v jízdě a neblokovali tak zbytečně provoz. Za zjištěná protiprávní jednání policisté ukládali řidičům pokuty v příkazním řízení.

Dana ČÍRTKOVÁ

(originál článku je na adrese: http://regionalist.cz/denik/2007.php?idclanku=)