Vytisknout článek...

Toto je text článku v denním vydání Regionalistu (http://regionalist.cz):

Vlaková jízdenka OneTicket má za sebou nejúspěšnější letní sezonu

Univerzální vlaková jízdenka OneTicket už má za sebou tři letní sezony a ta letošní byla nejúspěšnější. Za červen, červenec a srpen se prodalo celkem 732 779 jízdenek. To je o bezmála 18,5 tisíce víc než ve stejném období loni. Červen byl zároveň nejlepším prodejním měsícem v historii – jednotnou jízdenku na českou železnici si za 30 dnů koupilo přes čtvrt milionu cestujících. V červenci navíc padla hranice pěti milionů prodaných jízdenek celkem, tedy od spuštění do provozu v prosinci 2020.
„Velmi nás těší, že zájemců o cestování s OneTicket stále přibývá. Naše jednotná jízdenka je ideální jak pro letní výlety a prázdninová putování, tak i pro pravidelné dojíždění do školy nebo do práce. Od spuštění systému už s námi jel téměř milion seniorů nad 65 let, přes 700 tisíc studentů a 275 tisíc dětí do 6 let. Hlavním benefitem je pohodlí a nevázanost, protože platí na vlaky všech dopravců zapojených do systému a umožňuje mezi nimi libovolně přestupovat,“ říká Jan Paroubek, ředitel státního podniku CENDIS, který systém OneTicket provozuje. Odpadá i případná obava cestujících, že nestihnou konkrétní spoj. V rámci platnosti jízdenky totiž mohou jet kterýmkoli dalším.

Univerzální jízdenka na českou železnici se neustále rozvíjí a zlepšuje nabízené služby. „Můžete si k ní koupit například doplatek pro vašeho psa nebo pro jízdní kolo. Za posledního tři čtvrtě roku, kdy byla tato možnost doplatku spuštěna, už jsme přepravili přes 9 tisíc psů a 13 tisíc kol. A během nadcházejícího podzimu připravujeme další novinku, tzv. Účet Rodina a Účet Firma,“ říká Paroubek. Chcete ve vlaku sedět u okna nebo u stolečku? Žádný problém. Při nákupu OneTicket si lze u dopravců, kteří zveřejnili plánky svých vagonů, vybrat i konkrétní místo. Usnadňuje také cestování hendikepovaným. Pro nástup a výstup z vlaku a pohyb po nádraží si mohou ke své jízdence objednat asistenci, a to na zákaznické lince 222 266 755 nebo prostřednictvím emailu na adrese asistence@oneticket.cz. Cestující uplatňující nárok na slevu v rámci invalidity třetího stupně si mohou do mobilní aplikace OneTicket nahrát QR kód od České správy sociálního zabezpečení, kterým se spolu s občanským průkazem prokáží ve vlaku při kontrole.

Aktuálně je OneTicket k dispozici v několika variantách. Jako jednorázová jízdenka na cestu tam nebo tam a zpět, jako traťová na 7, 30 nebo 90 dní a na výběr je i síťová v několika variantách s platností od jednoho dne až po rok. Cestující mohou také využít věrnostní program OneTicket 25 Card, v rámci kterého jezdí se slevou 25 %. Jednoduše ji koupíte z počítače nebo mobilního telefonu na webu www.oneticket.cz, v mobilní aplikaci OneTicket, na pokladnách dopravců zapojených do systému, u průvodčích ve vlacích a také v jízdenkových automatech na nádražích. Odkaz pro nákup jízdenky najdete i na portálu mapy.cz a u konkrétních tipů na výlet na webu www.kudyznudy.cz.

Počty prodaných jízdenek OneTicket:

13. 12. 2020 – 31. 12. 2021 prodáno 1 301 950 kusů

1. 1. 2022 – 31. 12. 2022 prodáno 2 475 592 kusů

Více na: https://oneticket.cz/home

1. 1. 2023 – 31. 8. 2023 1 692 803

Radka NESTOUPILOVÁ

(originál článku je na adrese: http://regionalist.cz/denik/2007.php?idclanku=)