Denní zpravodajství:

Nejstarší regionální deník (zal. 1996):

Publicistika:

H umoresky Bedřichovské
Vzpomínky a sekvence (nejen) z jihlavského Bedřichova, Dřevěných Mlýnů a okolí:

Iglau.cz: Publicistika, historie, zajímavosti

Sháníte marně homeopatika? V našem eshopu XIV. svatých Pomocníků máme vše!

Nádraží v Havlíčkově Brodě modernější
Sdílet článek
Na vlakovém nádraží v Havlíčkově Brodě bude ještě v letošním roce zahájena jeho modernisace. Během pěti let dojde k přeměně haly na odbavovací centrum společné pro vlakovou i autobusovou dopravu, cestující zde budou mít k disposici obchody a služby, například peněžní ústavy.
V hale nyní veřejnosti slouží asi 1200 metrů čtverečních plochy, po otevření prostor v patrech to bude více než trojnásobek. Odbavovací hala by se mohla po rekonstrukci podobat letištním halám v cizině.
Vlakovým nádražím v Havlíčkově Brodě projde denně na šest tisíc cestujících, jeho význam by se měl v budoucnu zvyšovat. Nádražní hala byla postavena asi před čtyřiceti lety, ale přesto potřebuje opravit. Společnost AŽD z Prahy ještě letos opraví střechu, v hale vybuduje zázemí pro autobusové nádraží, výdejnu jízdenek, informační centrum a zázemí řidiče autobusů. V přístím roce hodlá firma přestavět přízemí haly. V dalších letech budou vznikat komerční prostory v prvním patře. Závěrečné práce se budou týkat restaurace v přízemí a nejvyššího patra budovy. Firma AŽD má nádraží pronajato na 30 let, investovat do něj hodlá na třicet milionů korun.
Výstavba dráhy přes tehdejší Německý Brod byla zahájena 26. ledna 1869. Důvodem bylo zlepšení vlakového spojení mezi Vídní a Prahou. Pravidelný provoz do Kolína byl zahájen 9. prosince 1870. Stavební práce na jihozápadní dráze z Německého Brodu do Pardubic a Hradce Králové začaly o rok později a provoz byl zahájen v roce 1872. Současně se stavbou železničních tratí vzniklo v Brodě rozsáhlé nádraží, později železniční uzel s vlakovým spojením do Brna a Humpolce.
Eva ŠINKOVSKÁ
Sdílet článek na Facebooku