Iglau.cz: Publicistika, historie, zajímavosti
Výpočet vašich osobních homeopatik podle data narození:
Unikátní script na Leosvancara.cz vám odtud z Regionalistu online spočítá vaše konstelace, vyhledá k nim statisticky nejčastější MOŽNÉ zdravotní potíže a současně vám vybere vaše osobní homeopatika!
Děti v jihlavských mateřských školách dostaly speciální dětské počítače
Sdílet článek
V rámci výukového programu pro děti od tří do sedmi let získaly jihlavské mateřské školy 25 speciálních dětských počítačů. Děti si tak mají osvojit zdravý přístup k informačním technologiím a hravou formou získat počítačovou gramotnost. Programy, kterými jsou počítače vybaveny, napomáhají rozvíjet znalost jazyka, matematiky, vědy i humanitních oborů.
"Současný vývoj jde ruku v ruce s informačními technologiemi. Našim úkolem je ukázat dětem zdravý přístup k užívání počítačů, aby je používali správně a k užitečným věcem. Umístění sestav také pomáhá držet krok těm dětem, které třeba ze sociálních důvodů nemají k počítači přístup. Proto projekt dětských počítačových sestav v jihlavských mateřinkách vítám", uvedl primátor Jihlavy Jaroslav Vymazal.
Počítačové pracoviště je přizpůsobené dětem v předškolním věku a splňuje veškeré psychohygienické normy. Sestavu tvoří barevný plastový domeček, ve kterém je uzavřen počítač i veškerá další technika, a sedátko pro dvě děti. Od roku 2002, kdy se začal program v Česku realisovat, darovala soukromá počítačová společnost 497 dětských počítačových stanic 386 mateřským školám a dětským stacionářům. Posledním největším projektem byla implementace 68 počítačových stanic v Ostravě na začátku roku 2011.
Programové vybavení počítačové stanice se skládá z šesti oddílů, z nichž každý přispívá k rozvoji odlišných znalostí a dovedností. Pomáhá dětem rozvíjet logické myšlení a časovou a prostorovou představivost, umožňuje jim procvičit si základní matematické znalosti a přispívá k rozvoji jazykového vyjadřování. Programy u dětí podporují představivost a tvořivost a umožňují jim v rámci řešení daných úloh experimentovat. Úkoly a jejich řešení se systematicky neopakují a děti tak musí hledat kreativní řešení pokaždé, kdy k počítači usednou.
Eva ŠINKOVSKÁ
Sdílet článek na Facebooku