Denní zpravodajství:

Nejstarší regionální deník (zal. 1996):
18.3.: Z policejního deníku: šestnáctiletá dívka byla opila a agresivní; zloděj kradl alkohol a současně napadl zaměstnance prodejny

18.3.: Ulice Hybrálecká v Jihlavě bude od pondělí 25. března z důvodu oprav uzavřena, objížďka povede po ulicích Romana Havelky a Okrajová

18.3.: U Pacova někdo postřelil brokovnicí orla mořského, má zlomené křídlo

18.3.: Jihlavané cvičením podpoří lidi s roztroušenou sklerózou

17.3.: Z policejního deníku: muž nalezl tříštivý granát; zloděj ukradl sazenice jedlí a smrků

16.3.: Z velkomeziříčského zámku: sbírka měřidel

16.3.: Výstava nástěnných kuchařek - Dobré samo se chválí v třebíčské galerii Tympanon

16.3.: Večerní prohlídky Moučkova domu ve Žďáře nad Sázavou

15.3.: Řidiči, jezděte opatrně, dávejte pozor na putující žáby, jsou to přirození regulátoři třeba komárů

15.3.: Z policejního deníku: žena naletěla podvodníkovi, přišla o 150 tisíc korun

15.3.: Oprava hradu Kámen pokračuje, zatím se podařilo odkrýt otvor původního rozetového okna, přibude třeba i pavlač

14.3.: Z policejního deníku: nehoda si vyžádala dva zraněné, řidič nadýchal téměř 1,5 promile

14.3.: Psychologická pomoc pro rodičky a maminky nejen v šestinedělí v havlíčkobrodské nemocnici

14.3.: 14. březen 1939 - Poslední večerní "křty" jihlavských Židů

13.3.: Z policejního deníku: falešný telefonát připravil muže o 360 tisíc korun; zloděj si odnesl z chaty padesát litrů slivovice

Publicistika:

H umoresky Bedřichovské
Vzpomínky a sekvence (nejen) z jihlavského Bedřichova, Dřevěných Mlýnů a okolí:
Příběh dušičkový…

Jak hospodář Václav chtěl tak usilovně život zachránit, až o něj přišel…

Děkanovo kvarteto, aneb, jak většina má vždy patrně asi pravdu.

Listopad 1989: Koncert ve Vlašimi, demonstrace nefachčenek – a také co tehdy prorocky odhadl starý kněz.

Jak se moje pomsta udavačskému komunistickému dědkovi skrze krásné ženské nohy proměnila v trojku z chování.

Proč měl jihlavský adventní věnec nikoli čtyři, ale šest svíček?

Těžké hříšníky jejich vlastní hříchy ani do hrobu někdy nepustí…

Příběh dušičkový, aneb jak jsem se už nikdy nestal mrakopravcem.

Co povyprávěl starý skicář o poslední šachové partii s mým dědečkem?

Příběh ztraceného kocourka Mňouka…

Jak jsem kdysi rozebíral a vzápětí postavil – kremační pec!

Důstojník socialistické armády zůstane důstojníkem – i kdyby byl třebas ministrem!

O studentské lásce, o tajném biskupovi a i o tom, jak jsem se stal vlastně novinářem

Závod míru, aneb jak jsem kdysi v továrně zachránil negramotného mistra.

Doutník od papeže, aneb děda výtržníkem…

Iglau.cz: Publicistika, historie, zajímavosti

Výpočet vašich osobních homeopatik podle data narození:

Unikátní script na Leosvancara.cz vám odtud z Regionalistu online spočítá vaše konstelace, vyhledá k nim statisticky nejčastější MOŽNÉ zdravotní potíže a současně vám vybere vaše osobní homeopatika!

Zde zadejte své datum narození:

Vernisáž výstavy Fundament: Barva v jihlavské galerii Alternativa
Sdílet článek
Vernisáž výstavy Fundament: Barva - Jakub Tomáš; Petr Gruber; Pure Beauty - bude zahájena ve čtvrtek 9. ledna v 17 hodin v Oblastní galerii Vysočiny - Alternativa v Komenského ulici v Jihlavě.
image-1
Výstava obrazů tří mladých malířů (dvou absolventů a jednoho aktuálního diplomanta AVU), u nichž shodně platí, že barva, respektive zformulování záměru skrze barevný výraz, je základním principem jejich tvorby. Považují za podstatné, aby výsledné práce byly uchopitelné především v rovině jazyka výtvarných forem a teprve posléze (nikoliv výhradně) skrze informační návod, klíč. Necítí potřebu utíkat před tíhou malířské tradice ke konceptualismu, ale naopak berou celou historii malířství jako výzvu a stále živou platformu a věří, že definice malířství, potažmo obrazu, jako „plochy pokryté barvami v určitém řádu“ (Maurice Denis) skýtá nevyčerpatelnou škálu variací živých sdělení. Za podstatnou re-definici výše uvedené modernistické formulky o malířství lze považovat programový obraz Gerharda Richtera „Akt sestupující ze schodů“, který v reakci na smrt malby v dadaistické revoluci zapojením mediálního obrazu světa (v Richterově případě fotografické předlohy) do světa malířství nepřímo říká, že malířství už se nevztahuje pouze k přímé skutečnosti, ale též k odvozené, umělé skutečnosti, která je pouhým zrcadlením první a která stále více s primární skutečností prorůstá, až se ztrácejí hranice, tedy nepřímo říká, že malířství je schopno postihnout všemožné odstíny „vědomí o světě“ (nikoliv pouze „odstíny světa“) – od citové upřímnosti (modernismus) až po ironii (typická strategie postmoderny), tedy může různě „postihovat pravdy“ i různě „klamat tělem“.
Jakub Tomáš (nar. 1982) dochází rafinovanou kombinací výtvarné invence a historické konvence k „vrstveným“ obrazům, které ovšem své tematické plány a znejišťující významové prvky ukrývají za fasádou optické jednoty a šťavnaté smyslovosti. Barva zde hraje podstatnou roli, neboť určuje moment překvapení, klame tělem, vytváří jakési mimikry. Autor vychází z žánru zátiší, kdysi klidného života věcí, který je ovšem dnes proměněn v živý pohyb nadprodukce zboží a tak není nouze o náhodná setkání šicího stroje a deštníku na operačním stole. Lidé na obrazech se pod stejnou optikou mění ve figurky podivných scén v divadle světa.
Petr Gruber (nar. 1989) ve svých obrazech zdůrazňuje atmosféru. Ty mohou asociovat ponurou básnivost a náladovost secese, ovšem současně lze pocítit expresivní až existenciální úlohu barvy. Gruber vychází z bodu osobního zážitku, který nejprve probádává v akvarelu. Odtud následný obraz staví pomocí prolínajících se zákmitů světla, které něco vyjevují a něco nechávají nezřetelné. Realita a sen se potkávají na hranici vzpomínky. Tento psychologizující rozměr prací připomene některé filmové postupy a přesvědčuje, ačkoliv současný výtvarný provoz autorovu evidentnímu romantismu příliš nepřeje.
Pure Beauty (nar. 1984) ve svých obrazech akcentuje ženské hrdinky v sledu každodenností. Zřetelný je především zájem o život v prostoru města. Charakter prostředí (historická architektura, periferie, exteriér, interiér atd.) či proměnlivost světelných nálad spoluurčují v civilních scénách různorodost výsledného výrazu maleb, barva se různě připoutává a zase odpoutává od předmětů, míra výtvarné zkratky přirozeně kolísá. Postupným ohmatáváním jednotlivých nuancí různých situací (lidí a míst) naplňuje tak své dle vlastních slov - obecné, v zásadě existenciální, téma pozice člověka v prostoru, které tu stále je přítomné.
Výstava potrvá do 2. března.
Jaroslav GRODL, kurátor výstavy
Sdílet článek na Facebooku

Dnes je úterý 19. březen
(6. březen kalendáře iuliánského)
• 2024 rok křesťanského letopočtu
• 7513 let od stvoření světa
† Svátek dle katolického tradičního kalendaria na 19. 3.:
Pátek po čtvrté neděli postní Sv. Josefa, snoubence blahoslavené Panny Marie, vyznavače a patrona zemí Koruny české
‡ Svátek dle pravoslavného kalendaria na 6. 3. (19. 3.):
14. říjen 2018Glosa
(Leo Švančara)
Poslední exemplář našeho vyhynulého druhu...
Za našich starých krásných hektických časů, v nichž jsme začínali po revoluci nadšeně budovat novou českou mediální scénu, byly pohonnými hmotami ve všech redakcích jednak hustá mlha cigaretového, dýmkového a doutníkového kouře - a jednak všudypřítomná vůně normálního kafe s lógrem. Žádné kávovary: Všude jen rozžhavené vařiče, na nichž jsem současně pálil zrnka kadidla...
Pokračování . . .


  Nejnovější:


Výpočet vašich osobních homeopatik podle data narození:

(na leosvancara.cz)

Z Jihlavy a okolí:

Jihlava - kultura, zábava:

Jihlava - ostatní:

Jihlava, zajímavosti: