Nejstarší a nejznámější regionální internetový deník v Česku (zal. roku 1996)...
Každý den čerstvé zprávy a publicistika z Jihlavy a celé Vysočiny (RSS kanál)...

Nejstarší český internetový deník Regionalist.cz (1996-2024), vychází již 10052 dnů

Dnes je pátek 19. duben
(6. duben církevního kalendáře iuliánského)
• 2024 rok křesťanského letopočtu
• 7513 let od stvoření světa dle křesťanského počítání
Svátek dle katolického tradičního kalendaria na 19. 4.:
Pondělí po druhé neděli Velikonoční
  • 16.10.2019:
    Co se to děje s dnešním Západem?
    Často můžeme v různých komentářích a výrocích politických propagandistů, kteří problémy dneška stále tvrdošíjně redukují na údajný konflikt hodný Západ vs. zlý Východ, slyšet pohoršené zatracování „zaostalých“ postkomunistických zemí, že se staví na odpor soudobým pokrokářským politickým trendům přicházejícím ze Západní Evropy a USA a že si střední Evropa s tou západní méně a méně rozumí. Znovu je v kursu ona povýšená karatelská a pohrdavá dikce vůči našincům, nehodným přijmout všechna zaručená západní dobrodiní.
    Jak dokazují výsledky nejrůznějších voleb, tato nafoukaná propaganda velký úspěch nemá, ba naopak, silný odpor proti současným poměrům a politickým trendům vzrůstá na samotném Západě. Co se vlastně stalo?

    Když se před třiceti lety zhroutil komunismus, vypadala v představách většiny lidí u nás situace naprosto jasně. Extrémně radikální levicová utopie byla totálně zdiskreditována a lidé toužili po návratu do normální evropské společnosti, tak jak ji pamatovali jejich rodiče a prarodiče. Základním hodnotovým rysem této vysněné a zidealizované západní společnosti byla svoboda jednotlivce, tolik postrádaná všemi ve zglajchšaltované komunistické společnosti zavřené za ostnatými dráty. Svoboda žít si podle svého, svoboda mít různé názory a veřejně je říkat, svoboda vlastnit a podnikat, to vše jsme si spojovali se Západem a kvůli tomu jsme k němu chtěli patřit. Základním argumentem byl materiální blahobyt, který svobodná společnost na rozdíl od komunistické totality umožňovala ve velkém vytvářet.

    Hesla a východiska komunismu, která byla tak svůdná pro předchozí generace, na velmi dlouhou dobu ztratila svůj apel, zdiskreditována neúspěšnou praxí tzv. reálného socialismu. Na dlouho se v našich podmínkách zdála spojena se zaostalou východní byzantskou ruskou tradicí, která se na ni shodou historických okolností nalepila. Dodnes u nás přežívá a je stále uměle vyvolávána představa, že komunismus je ruská ideologie a z Ruska navěky hrozí nebezpečí jejího opětovného návratu k nám.

    Zahlušeni vlastní omezenou historickou pamětí a pod dojmem této propagandy zapomínáme, že kořeny a kolébka komunistické ideologie, která napáchala tolik zla, není na Východě, ale v západní Evropě. Zapomínáme, že Západ přímou lekci z praktického uskutečňování radikální progresivistické utopie nikdy na vlastní kůži nezažil, získal ji pouze zprostředkovaně v době studené války, a ta před třiceti lety skončila. Nemá prožitek a tudíž ani imunitu před dalšími progresivistickými utopiemi podobného charakteru.

    Kořeny levicových utopií jsou na evropském Západě velmi hluboké a můžeme je úspěšně hledat již ve středověkých náboženských herezích a v evropské reformaci. Zcela zjevnou kolébku všech levicových utopií novověké minulosti i dneška pak představuje osvícenství.

    Základní a nejdůležitější ideou, na níž je celý tento ideový směr vystavěn, je idea rovnosti. Představa rovnosti všech lidí je tím nejpopulističtějším tvrzením, jehož chytlavost a ničivá síla jsou nezměrné. Přitom je to zcela nereálný a spekulativní myšlenkový konstrukt, který se neopírá o pozemskou skutečnost ani lidskou zkušenost. Lidé si nejsou rovni ani v okamžiku zrození, ani nikdy později. Jsou nadáni rozdílnou genetickou výbavou a žijí v rozdílných materiálních a společenský podmínkách. Jsou různě nadaní, silní, velcí, zdraví, vzdělaní, rodí se do různých materiálních podmínek, žijí v odlišných prostředích, v různých společnostech, jsou muži a ženami atd. atd. Ze všech těchto důvodů jsou si celoživotně velmi nerovni a různý způsob, charakter a kvalita jejich životů tomu odpovídají.

    Prohlásíme-li v rozporu s touto zjevnou skutečností, že přes to přese všechno jsou si lidé rovni, implicitně tak vyslovujeme nárok na změnu existujících evidentně nerovných podmínek lidské existence a na jejich jakési vyrovnání. To mobilizuje všechny, kteří jsou se svým současným životem nějak nespokojeni.

    Tuto brizantní ideu obsahuje již křesťanství, které rovnost lidí postuluje, ale pouze před Bohem, a tím ji odsouvá de facto z pozemského světa. Přesto historie ukazuje, že i tato náboženská představa rovnosti byla schopna zažehnout dlouhotrvající válečné konflikty a zcela změnit tvář Evropy. Především protestantismus je ve své hloubi nesen myšlenkou rovnosti lidí před Bohem a jejich individuální odpovědností vůči němu za svůj život i život společenství. Tyto myšlenky sehrály velkou úlohu při vzniku kapitalismu a moderní společnosti, jak ukázal Max Weber, ale vytvořily i žité hodnoty a vzorce chování, které naopak dnes působí klima příznivé pro moderní kolektivistický progresivismus dneška. Ne nadarmo je protestantský sever jeho baštou, zatímco katolický jih zatím více odolává.

    Z myšlenky rovnosti lidí pak vychází myšlenka lidských práv, která z původně osvobozující revoluční ideje zmutovala v doktrínu, v jejímž jménu dochází dnes k destrukci západní společnosti, jakou jsme znávali a do níž jsme se chtěli vracet.

    Představa mimo konkrétního člověka a mimo společnost existujících abstraktních lidských práv je pokusem ustavit konvencí racionalistický řád společenským vztahům, který by nahradil náboženství, ale uchoval si jeho nadpřirozenou autoritu povýšením lidských práv na jakousi mimo konkrétní společnost existující přírodní sílu. Ve skutečnosti jde pouze a jenom o společenskou konvenci odpovídající konkrétní situaci západní společnosti v té které době, jež může být fakticky libovolně měněna. Věčného na ní není nic a universalistické ambice, které ji provázejí, a snaha vnucovat neustále extendující změť tzv. lidských práv jiným lidským společenstvím, která takovou potřebu necítí, prošla odlišným kulturním vývojem a mají jiné tradice, je spíše než co jiného výrazem nadřazeného západního imperialismu.

    Idea rovnosti doprovázená koncepcí lidských práv vytvářejí představu nárokovosti, ať se již jedná o materiální blahobyt či společenské postavení jednotlivce. Nikoliv odpovědnost každého za život svůj, své rodiny a své země, ale nárok, natažená ruka vůči – státu. Celá doktrína lidských práv je etatistická samou svou podstatou, neboť pouze stát je schopen garantovat nároky plynoucí z neustále bobtnajících „lidských práv“ a zajistit v jejich duchu „rovnost“ mezi lidmi. Občan se stává klientem státu, podléhá mu, nemůže bez něho v žádném okamžiku existovat.

    Ideál rovnosti lidí ve společnosti je v praxi neuskutečnitelný. Vždy bude existovat rozpor plynoucí z rozdílů mezi vládnoucími a ovládanými, bohatými a chudými, mladými a starými, mezi muži a ženami. Nerovnost ve výsledku lidské činnosti je neodstranitelná, nerovnost v příležitostech je pouze částečně omezitelná, ale vždy bude reálně existovat. Takový stav je přirozený a do značné míry může být považován z meritokratického hlediska za spravedlivý. Z hlediska zbožštěné rovnosti je však nepřijatelný.
    To má mnohostranné důsledky. Na jedné straně je moderní společnost lapena do pasti nekonečné antidiskriminační kampaně dělící lidi do skupin podle nejrůznějších absurdních kolektivních identit, politické korektnosti a feministického a genderového šílenství.
    Na další straně přináší zbožštění rovnosti na světlo světa znovu starou marxistickou představu, že minulý i existující svět a jeho uspořádání jsou nelegitimní a morálně nepřijatelné, protože ideál rovnosti nenaplňují či dokonce popírají. Náš starý svět si nezasluhuje zachování, ale naopak radikální změnu. Minulost je morálně nepřijatelná, společenské vztahy falešné. Vše je nezbytné změnit, neboť všichni mají na všechno právo a stát je povinen to zajistit.

    Starý komunismus absolutizoval údajná ekonomická práva lidí, jako bylo právo na práci, podle jejíhož vykonaného množství měli být lidé odměňování až do doby, než rozvoj výrobních sil umožní aplikovat zásadu „každému podle jeho potřeb“. V marné snaze uskutečnit ideál rovnosti metodami revolučního násilí zrušil komunismus soukromé vlastnictví výrobních prostředků, řečeno marxistickou terminologií, ale byl schopen vytvořit pouze totalitně udržovanou uzavřenou nedostatkovou ekonomiku s nivelizovanou všeobecně nízkou životní úrovní.

    Debakl komunistické utopie v porovnání s tradiční, přirozeně se vyvíjející svobodnou západní společností byl ohromující. Obětem komunismu byla věc v drtivé většině jasná, blahobytné západní společnosti však nikoliv. Čím bohatší se Západ stával a čím méně se musel strachovat o existenční problémy, tím přitažlivější se začaly stávat velké zdánlivě všelidské ideály, jako je rovnost mezi lidmi, lidské zdraví, planeta a její udržitelný vývoj atd. Svoboda jednotlivce, jejíž vybojování umožnilo dosáhnout ohromného civilizačního rozmachu západní civilizace, se začala považovat po pádu komunismu za věčnou danost, později dokonce za nebezpečné ohrožení udržitelných poměrů na planetě.

    Fukuyamův „konec dějin“ jakoby symbolizoval tento namyšlený a nezodpovědný pohled na svět a společnost, který Západ po konci studené války ovládl. Přesvědčení, že blahobyt je věčný a je na něj nárok, prosáklo všemi společenskými vrstvami Západu spolu s bezstarostností a totální nezodpovědností.

    Moderní progresivisté šli ještě dále než staří klasici marxismu-leninismu. Neomezili svou aktivitu pouze na boj proti soukromému vlastnictví a kapitalismu a opustili marxistické uhranutí materiální (výrobní) základnou společnosti. Poučení vyvodili i z toho, že radikální revoluční metody prosazení pokrokářské ideologie ji dlouhodobě spíše zdiskreditovaly. Zaměřili se proto na snahu změnit samotné základy tradičního uspořádání lidské společnosti, jako jsou národ, rodina a dokonce samotná lidská identita jednotlivce. V optice zbožštěné rovnosti je považují za nositele věčného útlaku a diskriminace různě definovaných minorit, za prostředí v němž se reprodukují škodlivé stereotypy, čímž označují tradiční společenské role a fungování společnosti.

    Fascinováni příkladem velkých narativů, které stojí v základu světových náboženství a po tisíciletí formují struktury, hodnoty společnosti a chování lidí, věří dnešní levicoví progresivisté, že je možno člověka a lidskou společnost libovolně proměnit, budou-li použity vhodné metody, šikovná manipulace a odstraněny existující společenské překážky, které tomu brání.

    Po skončení studené války se tak Západ stal bitevním polem, na němž se progresivistická levice snaží znovu uskutečnit starou utopii o zrušení starého přirozeného světa a jeho nahrazením světem novým, vybudovaným podle pokrokářského sociálně-inženýrského designu. Ve světě nadvlády médií a informačních technologií již není potřeba revolučního násilí, vše lze uskutečnit postupně převýchovou a mediální manipulací při získání dostatečného vlivu na státní a mezinárodní orgány a instituce.

    A tak jsme v posledních dekádách svědky neustálého a koncentrovaného „dlouhého pochodu“ pokrokářů státními, mezinárodními, vzdělávacími, mediálními aj. institucemi západního světa. Po třiceti letech ovládají téměř veškerý politický, mediální a intelektuální mainstream a jeho prostřednictvím šíří a vnucují progresivistickou agendu do celého světa.
    Tak jako starý marxismus-leninismus měl své pověstné tři součásti, moderní pokrokářství rovněž stojí na třech pilířích – je to masová migrace, genderová ideologie a klimatický alarmismus.

    Podpora masové migrace představuje zásadní útok na národní státy, které jsou překážkou progresivistického internacionalismu a globalismu, feminismus a podpora homosexuálních sňatků mají oslabit a rozložit rodinu, jako základní společenskou jednotku, a transgenderová ideologie má za cíl změnit základní lidskou identitu tak, jak na ní svět dosud stál. Vše je postupně dávkováno a protlačováno z mezinárodní úrovně, především v rámci OSN a v Evropě EU, jejichž aparáty pokrokáři kompletně ovládli.

    Vše, co narušuje, rozbíjí a rozkládá tradiční západní společnost a její instituce, je podporováno. Např. muslimská migrace a islám jsou podporovány, ale pouze pokud přicházejí na Západ, protože jsou tradiční západní původně křesťanské společnosti cizorodé, neintegrují se do ní a existencí paralelních společenských struktur jí rozbíjejí, přestože jsou progresivistickým prioritám a tématům velmi nepřátelské a hodnotově neslučitelné. V muslimských zemích se islám jinak žádné podpoře pokrokářů netěší a je považován za stejného nepřítele jako ostatní tradiční ideologie.

    Homosexualita a homosexuální svazky jsou propagovány jako přirozený výraz vrozené danosti, jež si zasluhuje plné zrovnoprávnění v rodinných vztazích. Současně a ve zjevném rozporu s tím však progresivisté hlásají, že pohlavní identita má být věcí volby a že rozdílné společenské role mužů a žen jsou diskriminační podvod bílé maskulinní tradice.

    Vše je opřeno o zvulgarizované a z kontextu vytrhané dílčí poznatky různých vědeckých disciplín, neboť „věda“ v sekularizované západní společnosti nahrazuje úlohu náboženství a dává tak těmto názorům jakési „vyšší“ posvěcení.

    V poslední době je nejúčinnější manipulace progresivistů západní veřejností založena na šíření strachu a pocitu viny. K oběma těmto emocím je veřejnost na dnešním Západě mimořádně náchylná, neboť se právem obává, že vysoký životní standard a sociální vymoženosti státu blahobytu nebudou dlouho udržitelné s tím, jak se bohatství a ekonomický výkon přesouvá postupně do Asie. Oním strašákem je klimatická změna, která prý fatálně ohrožuje naší planetu, a je výsledkem rozmařilé existence lidstva. Nic nevadí, že se klima v historii Země měnilo a mění trvale a že nejsme schopni kvantifikovat podíl člověka na těchto změnách. Globálně je však šířena naprosto bizarní a na vodě stojící představa, že je v silách současného lidstva kontrolovat a vytvářet klima na naší planetě podle svých představ. Staré zdiskreditované komunistické heslo „poručíme větru, dešti“ je bez uzardění vnucováno politiky a médii lidem znovu jako realita a program.

    Klimatický alarmismus je nesmírně nebezpečný v tom, že je postaven na zcela antihumánních premisách. Slouží posvátnému vyššímu cíli- záchraně planety, a tudíž člověk a jeho svoboda, po staletí základní téma západní civilizace, musejí ustoupit do pozadí. Ve jménu planety jsou opouštěny demokratické principy a omezována svoboda člověka. Ani lidská práva již nejsou posvátná, planeta má prý přednost. Reálná moc je předávána více a více do rukou nikomu neodpovědných aktivistů, mediálních manipulátorů a údajných vědců, jejichž vůle je prostřednictvím mezinárodních paktů a organizací vnucována celému světu. Cílem je globální vláda nad uměle homogenizovaným lidstvem – nová děsivá utopie západního progresivismu.

    Tento ideový proud působí a funguje decentralizovaně, ale koncentrovaně. Jeho jednotlivé priority jsou protlačovány separátně a nikdo je explicitně neoznačuje za součásti jednotné ideologické agendy. A tak vedeme spory o homosexuální manželství, či o podíl člověka na klimatických změnách jakožto o věcných problémech, nikoliv jako o konstrukcích jedné radikální levicové utopické ideologie, které jsou uměle vnášeny a vnucovány (v našem případě obvykle zvenčí) do veřejné debaty.

    Tlak této moderní levicové ideologie narůstá každým dnem a je evidentní, že její propagátoři a hybatelé nejsou ochotni vést žádné vážné diskuse a tolerovat jiné názory. Nesouhlas je označen za lež a populismus, jiný názor za fake news, je oslavována a zaváděna cenzura a potlačována svoboda slova. Dnes už nestačí vynucování pouhé politické korektnosti, vůči názorovým odpůrcům už jsou běžně používány různé formy represe, osobních postihů a zastrašování.

    O tom, jak je tento boj vyhrocený, svědčí „studená občanská válka“ progresivistů s prezidentem Trumpem v USA nebo rapidně se horšící situace v zemích EU. Ofenzíva progresivistů vyvolává odpor stále větší části mlčící většiny občanů a společnost dramaticky polarizuje. Hrozí nebezpečí, že v této situaci tradiční západní demokratické politické systémy ztrácejí svoji funkčnost, neboť žádná strana není ochotna připustit volební prohru a realizaci politiky druhé strany.

    Celý západní svět se ocitá na fatální křižovatce a my s ním.

    15. říjen 2019
    Jiří WEIGL
    Vyhledávání v článcích Regionalistu:

    Vyhledávat lze jak s diakritikou, tak bez ní. Na velikosti písmen nezáleží.

    Další zprávy:
  • Vydáno ve čtvrtek 18.4.2024 :
    Lipnická poezie, haškovská poetika a hradní pověsti. Nad Lipnicí začne básnit Poesiomat
    Nedaleko hrobu spisovatele Jaroslava Haška, autora humoristického románu Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války, v Lipnici nad Sázavou bude od pátku 19. dubna básnit Poesiomat.
  • Vydáno ve čtvrtek 18.4.2024 :
    Ve Velké Bíteši vysadili lípu svobody; v nedalekém Jáchymově bude otevřen sad s osmatřiceti ovocnými stromy
    Nová lípa svobody jako pokračovatelka symbolu vzniku samostatného Československa – lípy z roku 1919 - byla v první dekádě dubna vysazena na Masarykově náměstí ve Velké Bíteši.
  • Vydáno ve čtvrtek 18.4.2024 :
    Jihlavská nemocnice vybavila sanity moderními vysílačkami
    Celkem dvanáct digitálních vysílaček se nově pořídilo Dopravní zdravotní službě. Ta spadá více než rok pod jihlavskou nemocnici. Sanity převážející pacienty jsou tak připojené do sítě, kterou využívají hasiči a záchranáři. Vybavení stálo více než milion korun.
  • Vydáno ve čtvrtek 18.4.2024 :
    Měření rychlosti v pátek na Vysočině. Přehled vybraných míst měření rychlostních limitů
    Akce s názvem SPEED MARATHON, která je zaměřená na kontrolu dodržování stanovených rychlostních limitů, v pátek 19. dubna proběhne také na Vysočině. Na základě dopravně bezpečnostních analýz v daném teritoriu a vlastních vytipovaných rizikových lokalit budou policisté provádět v průběhu celého dne měření rychlosti. Na výběru úseků se nepodíleli jen policisté, ale i samotní občané, kteří měli možnost vybrat úseky, na kterých dopravně bezpečnostní akce proběhne. Konkrétně v našem kraji motoristé sami vybrali silnici I/34 mezi Humpolcem a obcí Rozkoš.
  • Vydáno ve čtvrtek 18.4.2024 :
    Případem napadení psem se zabývají žďárští kriminalisté. V příspěvku, který se objevil na sociální síti, se objevily nepravdivé informace
    Kriminalisté se zabývají případem, kdy pes napadl ženu a způsobil ji velmi vážná zranění. K události došlo v úterý 16. dubna krátce po půl dvanácté v psím útulku ve Žďáře nad Sázavou. Psa, který ženu napadl, do útulku umístili v pondělí strážníci Městské policie Žďár nad Sázavou, protože majitel psa se uvedl do podnapilého stavu a byl policisty převezen k vystřízlivění na protialkoholní záchytnou stanici do Jihlavy. Okolnosti, za kterých v útulku k napadení ze strany psa došlo, jsou předmětem policejního prověřování a v tuto chvíli není možné sdělit žádné bližší informace. Pes je stále umístěný v útulku a řeší se jeho další osud.
  • Vydáno ve čtvrtek 18.4.2024 :
    Z policejního deníku: řídil čtyřkolku i přes zákaz řízení vozidel; chodec po střetu s autem utrpěl zranění
    Policisté kontrolovali ve středu 17. dubna krátce po sedmnácté hodině odpoledne řidiče, který projížděl s motorovou čtyřkolkou z obce Bojiště do Ledče nad Sázavou na Havlíčkobrodsku k čerpací stanici a poté pokračoval v jízdě po silnici II/150 ve směru na Kamennou Lhotu. Policisté provedenou lustrací v informačních systémech zjistili, že dvaadvacetiletý muž má na základě rozsudku okresního soudu Praha - východ uložen trest spočívající v zákazu řízení motorových vozidel všech skupin na dobu osmnácti měsíců s platností do září příštího roku. Navíc při silniční kontrole policisté zjistili, že na vozidle není registrační značka a řidič nepředložil doklad o zákonném pojištění čtyřkolky. Dechová zkouška i test na přítomnost jiných návykových látek byly negativní. Policisté zjištěné přestupky v dopravě zadokumentovali a odevzdají je k řešení správnímu orgánu a zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu maření výkonu úředního rozhodnutí. Uvedla to mluvčí policistů Dana Čírtková.
  • Vydáno ve středu 17.4.2024 :
    Krematorium v Jihlavě bude od pondělí až téměř do konce května uzavřeno, smuteční obřady budou v kapli na hřbitově
    Krematorium v Jihlavě bude od pondělí 22. dubna až do soboty 25. května pro smuteční veřejné obřady uzavřené. Veškeré obřady v tomto období se budou konat v kapli Ústředního hřbitova. Uvedl to mluvčí Služeb města Jihlavy s.r.o., které pohřebnictví provozují, Martin Málek.
  • Vydáno ve středu 17.4.2024 :
    Krásu ručního zvonění technologie nenahradí, říká Vladimír Kalina
    „Byl zvoníkem z povolání a měl jen jedno jediné přání...," zpívá se v jedné známé písni. Každý kostel měl svého zvoníka. Dnes toto řemeslo nebo spíše umění mizí. Všude přítomná elektronika vyhání zvoníky z věží. Ovšem krásu ručního zvonění nahradit nejde, a tak alespoň párkrát do roka zvoníci na věži kostela sv. Mikuláše ve Velkém Meziříčí zvoní. Jedním z nich je i Vladimír Kalina, který začal zvonit už jako chlapec školou povinný. S ním jsme si o zvoničení povídali.
  • Vydáno ve středu 17.4.2024 :
    Kraj Vysočina podpoří dědictví UNESCO, Třebíči, Telči i Žďáru nad Sázavou pošle dotaci
    U příležitosti třicátého výročí zapsání barokního poutního chrámu svatého Jana Nepomuckého na Zelené hoře ve Žďáře nad Sázavou architekta Jana Blažeje Santiniho - Aichla na Seznam světového dědictví UNESCO, přispěje Kraj Vysočina městu částku 350 tisíc korun.
  • Vydáno ve středu 17.4.2024 :
    U cyklostezky na Žďársku ležely v lese granáty z II. světové války
    Podezřelé předměty byly nalezeny v lese poblíž cyklostezky mezi Sázavou a Českým Mlýnem na Žďársku v úterý 16. dubna krátce po čtrnácté hodině. Pyrotechnik z Pyrotechnické služby Policie České republiky po prohlídce nálezu určil, že se jedná o dva granáty pocházející z období II. světové války ráže 7,5 centimetrů a převzal si je k bezpečnému zneškodnění. Uvedla to mluvčí policistů Dana Čírtková.
  • Vydáno ve středu 17.4.2024 :
    Opilá řidička bourala, nadýchala přes dvě promile
    Silně opilá řidička bourala v úterý 16. dubna po půl sedmé hodině ráno na silnici II/351 mezi obcemi Polná a Dobroutov na Jihlavsku. Při nehodě utrpěla lehké zranění, policisté ženě naměřili přes dvě promile alkoholu v dechu.
  • Vydáno ve středu 17.4.2024 :
    Z policejního deníku: vlak narazil do spadlého stromu; řidič od nehody ujel
    V úterý 16. dubna krátce před šestnáctou hodinou přijali policisté oznámení o mimořádné události, která se stala na železniční trati mezi Věžnou a obcí Nedvědice na Žďársku. Na železniční trať spadl suchý kmen dubu. Strojvedoucímu se nepodařilo vlakovou soupravu ubrzdit a přední částí vlak do kmene narazil. V době střetu cestovalo ve vlaku patnáct cestujících. Při nehodě se nikomu nic nestalo a způsobená škoda na vlaku dosáhla sto tisíc korun. Uvedla to policejní mluvčí Dana Čírtková. (Foto)
  • Vydáno v úterý 16.4.2024 :
    Smrtelná nehoda na věži svatého Jakuba v Jihlavě 16. dubna 1597
    Jedna z dominant Jihlavy, vyšší svatojakubská věž, byla dokončena někdy okolo roku 1300. Od samého počátku své existence sloužila tato svatojakubská věž i světským účelům, především pak k ochraně města před ohněm a nepřáteli. Tato věž kostela svatého Jakuba je vysoká 63 metrů a věžník, který na jejím vrcholu v malém bytě bydlel až do roku 1924, musel několikrát denně vyšlapat 127 schodů.
  • Vydáno v úterý 16.4.2024 :
    Prase Maruška z táborské zoo spořádá, na co přijde
    Nejez jako prase! Kdo z nás takovou výzvu pronesenou obvykle ostrým tónem alespoň jednou ve svém životě neslyšel. Před Maruškou z táborské zoo ale tuhle větu raději ani nevyslovujte, mohla by se urazit. Sice spořádá, na co přijde, ale musí v tom mít ten správný systém. Jablka patří k ovoci, salát a papriky k zelenině. Nedej bože, když se jí něco zatoulá do jiné hromady, jako se to stalo s jablky, která se omylem dostala mezi zeleninu. Maruška se však nenechá rozhodit a sladké ovoce si nechá až na konec.
  • Vydáno v úterý 16.4.2024 :
    Při čelním střetu dvou aut u Luk nad Jihlavou se zranilo pět lidí, zasahoval vrtulník
    Při dopravní nehodě, která se stala v úterý 16. dubna kolem půl desáté ráno na silnici II/404 mezi obcemi Luka nad Jihlavou a Svatoslav, utrpělo zranění pět lidí, včetně dvou dětí.
  • Vydáno v úterý 16.4.2024 :
    Z policejního deníku: zloděj odčerpal 185 litrů nafty z bagru; podvod při prodeji dětské obuvi
    Oznámení o krádeži nafty u obce Čáslavsko na Pacovsku na Pelhřimovsku přijali policisté v pondělí 15. dubna v ranních hodinách. Zloděj odstranil železný kryt a poté poškodil visací zámek zajišťující a chránící palivové víčko nádrže u pracovního stroje. Z nádrže se mu poté podařilo odčerpat motorovou naftu v množství nejméně 185 litrů. Majiteli vznikla krádeží škoda v celkové výši téměř sedm tisíc korun. Uvedla to mluvčí policistů Dana Čírtková.
  • Vydáno v pondělí 15.4.2024 :
    V Praze se můžete setkat s autentickou byzantskou tradicí a vytvořit si vlastní ikonu svatého Metoděje
    Vytvořit vlastní ikonu a setkat se s řeckým ikonopiscem diákonem Gabrielem budou mít možnost zájemci o ikonopisecký kurz, který se bude konat od pátku 17. do neděle 19. května v Praze na Strahově, několik kroků od Petřína. Možnost zažít unikátní atmosféru ikonopiseckého kurzu a setkat se s autentickou byzantskou tradicí se v Praze otevírá po několikaleté pauze. Můžete například využít pravidelných spojení mezi Prahou a Jihlavou a zažít akci, která se neopakuje každý den. Tématem semináře bude malba ikony apoštola Slovanů, sv. Metoděje.
  • Vydáno v pondělí 15.4.2024 :
    Lidé v Jihlavě darovali na Sbírku potravin 1 632 kilogramů potravin a drogistického zboží, pomůže třeba seniorům i bezdomovcům
    Celkem 1 632 kilogramů trvanlivých potravin, hygienických potřeb, dětské výživy a drogistického zboží darovali občané v Jihlavě v sobotu 13. dubna na pomoc lidem v nouzi v rámci Sbírky potravin. V celé České republice se vybralo 467 tun potravin a ostatního zboží.
  • Vydáno v pondělí 15.4.2024 :
    V Jihlavě se poprvé bude konat festival kreativních nadšenců Maker Faire, nabídne program celým rodinám
    Světová přehlídka kreativity Maker Faire se bude konat 20. dubna v prostorách areálu Modeta u zoologické zahrady v Jihlavě. Festival propojuje nadšence, kutily, vynálezce a inovátory a zároveň slibuje chytrou zábavu pro celé rodiny. Vstupenky se dají zakoupit v předprodeji na GoOut.cz nebo na místě.
  • Vydáno v pondělí 15.4.2024 :
    U Antonínova Dolu se srazilo auto s náklaďákem, řidič osobního vozidla utrpěl těžké zranění
    Na silnici I/38 mezi obcemi Štoky a Antonínův Důl na Jihlavsku se stala v pondělí 15. dubna krátce před druhou hodinou dopoledne nehoda, která si vyžádala těžké zranění řidiče osobního auta.
Další články vydané ve dnech 4. 4. 2024 - 19. 4. 2024:






zpět na vrchol stránky...
redakce Regionalistu:

Regionalist, nejstarší český internetový deník: založen roku 1996 - zpravodajství a publicistika na internetu se zvláštním zaměřením na prostor Českomoravské vysočiny

Akční radius Regionalistu: zahrnuje především území Jihlavského kraje, tedy Vysočiny, to jest okresy Jihlava, Havlíčkův Brod, Pelhřimov, Třebíč a Žďár nad Sázavou)

Internetová adresa: www.regionalist.cz

Editace a redakce: Eva Švančarová (Šinkovská), šéfredaktorka
kontakt: regionalist@seznam.cz

Vychází: od září roku 1996 každý den!

Vydává: Vitaeelhomeo Ltd. - registered in England Company No. 8062676

Redakce, inserce, obchodní oddělení: e-mail: obchod@regionalist.cz, telefon: +420 777 307 887

© (1996-2024) - Eva a Leo Švančarovi

zpět na vrchol stránky...
Z jihlavských legend
Letopisy L. Vilímka
Z jihlavských čtvrtí
Zločiny komunismu
Jihlavské tramvaje
RSS

Homeopatické sady:
Partnerské weby Regionalistu:

X-Pcz
Publicisticko-křesťanský netradičně tradiční web:
18. 4. 2022 - Naše skutečné kořeny? Radost z evangelia!

17. 4. 2022 - Vzkříšení? Započal náš průchod do Světa a do Života!

16. 4. 2022 - Bílá sobota? I naše narozeniny!

15. 4. 2022 - Nelida? Ukřižovat!

14. 4. 2022 - Zelený čtvrtek: Syťme se Životem!

13. 4. 2022 - Jidáš: Patron charity, humanismu a lidumilství?

4. 4. 2022 - Poslední skutečný antikomunista střední Evropy: Viktor Orbán!

30. 3. 2022 - Kdo přichází z pekla jen těžko může přinést kamkoli ráj!

29. 3. 2022 - Jak nuzáci zpět do své nouze zase přišli…

28. 3. 2022 - Každý si nosí ten svůj svět ve svém srdci


H umoresky nejen Bedřichovské
Vzpomínky a sekvence z rodného jihlavského Bedřichova:
- Příběh dušičkový…

- Jak hospodář Václav chtěl tak usilovně život zachránit, až o něj přišel…

- Děkanovo kvarteto, aneb, jak většina má vždy patrně asi pravdu.

- Listopad 1989: Koncert ve Vlašimi, demonstrace nefachčenek – a také co tehdy prorocky odhadl starý kněz.

- Jak se moje pomsta udavačskému komunistickému dědkovi skrze krásné ženské nohy proměnila v trojku z chování.

- Proč měl jihlavský adventní věnec nikoli čtyři, ale šest svíček?

- Těžké hříšníky jejich vlastní hříchy ani do hrobu někdy nepustí…

- Příběh dušičkový, aneb jak jsem se už nikdy nestal mrakopravcem.

- Co povyprávěl starý skicář o poslední šachové partii s mým dědečkem?

- Příběh ztraceného kocourka Mňouka…


H omeopatický a astrologický web
L
ea Švančary
Publicisticky i odborně. Aneb co asi netušíte díky zažitým mýtům o astrologii i homeopatii:


Aktuální teplota:
Počasí v Počátkách
Atmosférický tlak:
Počasí v Počátkách
Srážky v tuto chvíli:
Počasí v Počátkách



Pěvecké sdružení Campanula Jihlava...

Pěvecké sdružení Campanula Jihlava...

Pěvecké sdružení Campanula Jihlava...

Pěvecké sdružení Campanula Jihlava...