Vytisknout článek...

Toto je text článku v denním vydání Regionalistu (http://regionalist.cz):

Sociální služby ve Žďáře nad Sázavou získaly zdarma sociální automobil

Sociální služby města Žďár nad Sázavou získaly zdarma sociální automobil. Zcela nový vůz značky Dacia Dokker slavnostně převzali v pátek 18. října zástupci žďárské organizace za účasti poděbradské reklamní agentury Kompakt, která tento projekt zaštiťuje. Vozidlo budou zaměstnanci zařízení využívat v rámci poskytování sociálních služeb a při dalších podpůrných aktivitách.
Příspěvková organizace Sociální služby Žďár nad Sázavou, která poskytuje mimo jiné i terénní pečovatelskou službu či domácí ošetřovatelskou péči, obdržela nový vůz v rámci projektu Sociální automobil. Ten funguje po vzoru evropských měst již 20 let, za tu dobu Kompakt předal v České republice na stovky vozidel. Žďárské zařízení získalo v celkovém pořadí již 801. automobil.
„Ve většině sociálních zařízení pečujících o hendikepované, seniory či osoby nacházející se v nouzi, je vozový park ve velmi špatném technickém stavu. Tato zařízení pak mohou získat nové auto jen prostřednictvím charity či sponzorství, což ale nepřichází každý den, proto jsme se rozhodli vzít situaci do svých rukou a nějak pomoci těm, kteří to skutečně potřebují a neměli v životě stejnou startovní čáru jako my,“ uvádí Miroslav Káninský, jednatel společnosti Kompakt.
Na financování vozidla se podílelo asi 73 subjektů napříč obory od velkých firem až po nejmenší jednotlivce z místních obyvatel i přilehlého okolí.

O projektu Sociální automobil
Za spoluúčasti firem a společností se poděbradská reklamní agentura Kompakt snaží o vytvoření, zdokonalení a obnovení vozového parku v ústavech a zařízeních, která svou činnost zaměřila na výchovu, vzdělání, rehabilitaci a integraci zdravotně, mentálně či jinak hendikepovaných lidí. Projekt stojí na systému tzv. „reklamy na kolech“ a spočívá v tom, že jednou v roce přejde obchodní zástupce na tento projekt a po dobu tří měsíců získává firmy, které jsou ochotné přispět na dobrou věc a chtějí se podílet na přípravě automobilu, jenž poputuje do některého ze sociálních zařízení. Daná organizace tak získá nejen dobrý pocit za svou dobročinnost, ale i reklamu na vozidle, které je na silnicích všem na očích. Od roku 1997, kdy byla zahájena realizace tohoto projektu, se za pomoci firem a společností po celém území ČR podařilo předat již přes 800 sociálních automobilů. Vzhledem k zahraničním zkušenostem byl doposud tento projekt postaven na vozech Renault Master, Renault Kangoo a Dacia Dokker.

Šárka NOSKOVÁ

(originál článku je na adrese: http://regionalist.cz/denik/2007.php?idclanku=)