Vytisknout článek...

Toto je text článku v denním vydání Regionalistu (http://regionalist.cz):

Primátorka jednala s manažery České pošty o plánovaných změnách v Jihlavě

Primátorka Jihlavy Karolína Koubová jednala s manažery České pošty, ředitelem divize Státní poštovní služby Miroslavem Štěpánem a Jiřím Rotschedlem, ředitelem pobočkové sítě regionu jižní Morava. Dozvěděla se od nich o záměru sloučit a uzavřít některé pobočky v Jihlavě na konci října a o záměru nahradit je od 1. 11. 2021 provozovnou v novém nákupním centru Aventin a pobočkou Pošta Partner. Apelovala na zlepšení služeb pošty.
Město Jihlava zaznamenalo negativní reakce veřejnosti na kusé informace, které se objevují ve sdělovacích prostředcích a na sociálních sítích v Jihlavě a které informují o záměrech sloučit a uzavřít některé pobočky České pošty ve městě. Zatím jde o neoficiální informace, ve kterých bohužel chybí reakce státního podniku. Město Jihlava bylo manažery pošty ubezpečeno, že jejich informační kampaň k podzimním změnám v Jihlavě by měla začít ještě v červnu.

„Česká pošta potřebuje velkou restrukturalizaci, musí být mnohem lépe konkurenceschopná. Město ale nemá možnosti do rozhodnutí podniku zasahovat,“ uvedla primátorka Karolína Koubová po jednání. Pošta ale podle ní poskytuje veřejnou službu a měla by veřejnosti důkladně vysvětlovat svoje záměry a postoje. Vedení města vnímá s mírným znepokojením, jak se mezi obyvateli šíří kusé informace o záměrech pošty.

„Nezbývá nám než věřit, že všechny záměry státního podniku opravdu povedou ke zlepšení služeb pro klienty. Ovlivňovat strategii České pošty ani její manažerská rozhodnutí ale bohužel není v naší kompetenci,“ doplnila Karolína Koubová s tím, že vedení podniku by mělo zareagovat na negativní ohlasy veřejnosti a důkladně o svých záměrech obyvatele města informovat.

Apel primátorky na zlepšení a zrychlení služeb hlavní pošty

Na sídlištích Březinova a Demlova, Hamerníkova a Erbenova nebo na Horním Kosově a v oblasti ulice S. K. Neumanna, kde by se měly pobočky pošty Jihlava 4, 5 a 6 slučovat a uzavírat, žije podle primátorky velké množství starších lidí, kteří jsou zvyklí si na poště vyzvedávat důchody nebo si chodí pro úřední dopisy. „Tyto služby by pro ně měly být v nějaké formě zachovány v dostupné vzdálenosti od bydliště,“ myslí si primátorka, která s manažery České pošty řešila také funkčnost hlavní pošty na Masarykově náměstí. Apelovala na zlepšení a zrychlení jejích služeb. Byla ubezpečena, že dojde ke změně poštovních směrovacích čísel a tím k výrazné úlevě od množství písemností a balíků na hlavní poště v centru, čímž by se zdejší služby měly zrychlit a zkvalitnit.

Radovan DANĚK

(originál článku je na adrese: http://regionalist.cz/denik/2007.php?idclanku=)