• Vytisknout článek... •
Toto je text článku v denním vydání Regionalistu (http://regionalist.cz):
Pobočky pošt na Dolině a u vlakového nádraží v ulici Havlíčkova v Jihlavě budou na konci června zrušeny
Česká pošta plánuje do konce června zrušit v Česku 300 poboček. Dvě z nich jsou v Jihlavě. Důvodem je neustále klesající poptávka po tradičních poštovních službách a 40 procent pokles zájmu o poštovní služby. Rušení se týká poboček na Dolině a u vlakového nádraží v ulici Havlíčkova.
Český telekomunikační úřad proto přehodnotil kritéria, podle kterých je určována hustota pošt na území České republiky. Místo dosavadní docházkové vzdálenosti dvou kilometrů k nejbližší pobočce v obcích s počtem obyvatel nad 2500 se tato vzdálenost zvyšuje na tři kilometry. Z toho vyplývá, že z 3200 pošt povinných podle zákona, jich bude nově potřeba jen 2900.
Z rušených pošt v zemi připadají dvě také na Jihlavu. Podle Miroslava Štěpána, pověřeného zástupce generálního ředitele České pošty, má jít o pobočky Jihlava 2 v Havlíčkově ulici u vlakového nádraží a o poštu Jihlava 5 v ulici S.K. Neumanna. Fungovat mají do konce června 2023.
Pošta partner
Město plánuje zpracovat vlastní analýzu dostupnosti zbývajících poboček. „Geoinformační systémy magistrátu nám přesně určí, zda bude skutečně dodržena pro všechny obyvatele Jihlavy tříkilometrová docházková vzdálenost a budeme s vedením České pošty o záměru ještě jednat. Slíbili nám dopisem schůzku, aby osobně vysvětlili důvody a kritéria, podle kterých se rozhodli pro uzavření právě těchto pošt,“ uvedl primátor Petr Ryška.
Podle jeho slov město nedopustí, aby na jeho území došlo ke zhoršení klientského standardu poštovních služeb. „Pokud nám z analýzy vyjde, že v některé lokalitě budou poštovní služby chybět, chceme jednat například o zřízení pobočky Pošta partner nebo jiné podobné služby,“ doplnil primátora Jihlavy radní David Beke, který se situací dlouhodobě zabývá.
Podle informací České pošty se dostupnost a kvalita poštovních služeb pro obyvatele Jihlavy nezhorší. Pobočky, které budou nově spádové pro klienty, jejichž pošta byla zrušena, zajistí dostatečnou kapacitu pro jejich obsluhu. „Klient navštíví poštu v průměru 1,5krát měsíčně a vyřízení jedné transakce mu trvá v průměru dvě minuty. Naše kapacity pro klienty v Jihlavě tak budou více než dostatečné,“ uvedl v dopise primátorovi Jihlavy Miroslav Štěpán.
Radovan DANĚK
(originál článku je na adrese: http://regionalist.cz/denik/2007.php?idclanku=)