Vytisknout článek...

Toto je text článku v denním vydání Regionalistu (http://regionalist.cz):

Vlak na úzkokolejku mezi Obrataní na Pelhřimovsku a Jindřichovým Hradcem by mohl vyjet v červnu

Turistický vlak na úzkokolejné trati 228 mezi Obrataní na Pelhřimovsku a Jindřichovým Hradcem by mohl vyjet v druhé polovině června letošního roku. Kraj Vysočina se totiž chystá podepsat smlouvu s dopravcem Gepard Express, který nabídl nejvýhodnější cenu.
Dopravce Gepard Express nabídl kraji nejvýhodnější cenu za krajem definovanou službu. V tuto chvíli jsou zahájeny nezbytné kroky k podpisu smlouvy. 'Zatímco Kraj Vysočina v tuto chvíli uspíšil veškeré procesy, které jsou z jeho strany nutné pro uzavření smlouvy a tím červnové zahájení provozu a na jeho straně už tedy není žádná překážka, která by bránila nasazení vlaků podle projednaného jízdního řádu, na straně vybraného dopravce je nyní třeba do dvou měsíců před podpisem smlouvy doložit veškeré povolení dopravce, tak i provozovatele dráhy', informovala krajská mluvčí Jitka Svatošová.

Kraj Vysočina už dnes splní svou informační povinnost, zveřejní údaje o vybraném dopravci na úřední desce.

Pokud ze strany vybraného dopravce budou doplněny smlouvou i legislativou žádané dokumenty, je pravděpodobné a nic nebrání tomu, aby turistický vlak mezi Obrataní a Jindřichovým Hradcem mohl vyjet v druhé polovině června 2024. V navrženém jízdním řádu se počítá s provozem od zahájení provozu do konce října 2024 s tím, že v následujících letech dle návrhu smlouvy je předpokládáno s obdobným jízdním řádem. Koncepce jízdního řádu počítá se zahájením provozu o víkendech od Velikonoc do konce října s tím, že v období červen – konec září denně.

Kraj Vysočina je připraven dle nabídky za roční turistický provoz na úzkokolejce v rámci území Kraje Vysočina zaplatit cca 2,2 milionu korun. Obdobnou turistickou službu od roku 2018 provozuje Kraj Vysočina také na trati 243 Jemnice – Moravské Budějovice.

Stejný dopravce má dle rozhodnutí vedení Jihočeského kraje provozovat navazující úsek úzkokolejky trati 229 v úseku Jindřichův Hradec – Nová Bystřice.

Foto ilustrační: město Jindřichův Hradec

- zprav -

(originál článku je na adrese: http://regionalist.cz/denik/2007.php?idclanku=)